Ariana dla WS | Blogger | X X

2018. május 27., vasárnap

Tracy Mack – Michael Citrin: A csodálatos Zalinda fivérek esete - #énésakönyv

Ha ​még nem hallottál a világ legkiválóbb magándetektívjeiről, Sherlock Holmesról, akkor bizonyára egy lakatlan szigeten töltötted eddigi életedet, vagy farkasok között nőttél fel a vadonban. Minden idők legzseniálisabb és legünnepeltebb nyomozójáról, a modern bűnüldözés példaképéről már sokat írtak. Bárki, aki tud egy keveset Holmesról, tisztában van vele, hogy nem dolgozott egyedül. Lelkes és hű utcagyerekek egy csapata is része volt bűnfelderítő szervezetének. A csapat a Baker Streeti Vagányok nevet viselte. Ezek a gyerekek számtalan ügyben segédkeztek Holmesnak, és felbecsülhetetlen szolgálatokat tettek neki nyomozásai során. Kíváncsi vagy ezekre az ügyes utcadetektívekre? A bandavezérek: az éles elméjű Ozzie és Wiggins, aki talpraesettségével, a legelvetemültebb bűnözők eszén is túljár. A bandatagok: Rohan, a szelíd óriás, Elliot, a csibész, Alfie, a kiskölyök és mások. Szeretnéd megismerni őket? Egyetértesz abban, hogy te és a világon mindenki megtudja az igazságot? Bizonyára igen. Most talán azt kérdezed magadtól, ki vagyok én, hogy ilyen kijelentést teszek, és ekkora felelősséget vállalok magamra. Legyen elég annyi, hogy jól ismerem az eseményeket, és most elmondom az igazságot azoknak, akik hajlandók meghallgatni…
Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 240

Én és a könyv:
Néhány dolgon túl kell lépni ezzel a történettel kapcsolatban, és akkor remek olvasási élményt nyújt.
Nekem nagyon tetszett a könyv elején lévő térkép, azonban az olvasás során egyszer sem éreztem annak szükségét, hogy megnézzem. Tehát szép, de más haszna igazából nem volt.
Először kicsit féltem attól, hogy a sok gyerek szereplő jelentéktelenné válik, és fogalmam sem lesz róla, hogy ki kicsoda, azonban ez nem így történt. Volt néhány háttérben meghúzódó Vagány, azonban a legtöbb nagy hatást gyakorol az olvasóra. Egyrészt meghasad a szívem, ha arra kell gondolnom, hogy ezek a gyermekek sokszor talán napokig nem esznek, nem tisztálkodnak, koldulnak, bujkálnak. Másrészt pedig nagyon boldog vagyok, hogy bepillantást nyertem az ő kis kastélyos világukba, hiszen mindannyian igazi kis egyéniségek.
Nagyon okos húzás volt szerintem az előszó, valamint az, hogy az első történet egy klasszikus gonosztevővel indul. Igaz, én mondjuk az első három betű után rájöttem a turpisságra, viszont mivel ez a könyv elsősorban gyermekeknek és fiataloknak szól, így nem is lenne jogos, ha ítélkeznék. Szerintem nagyon helyén volt ez a kis személyre szabott nyomozósdi.
Ami viszont nem tetszett, az Watson beállítása rossz embernek. Én nagyon szerettem Watsont a Sherlock-könyvekben és a sorozatban is, így elfogult lehetek, mégis le kell írnom, úgy érzem felesleges volt a sok panaszkodás a doktorra.
A másik, amire húzgáltam a számat, az Holmes hűtlen ábrázolása volt. Úgy érzem, párszor nagyon jól eltalálták a detektív reakcióit és megnyilvánulásait, máskor viszont fogtam a fejem, hogy ugyan az eredeti írásokban mikor tenne/mondana ilyet Sherlock?!
Mindezek ellenére összességében a könyv sokkal nagyobb népszerűséget érdemelne a gyerekek körében, hiszen a megcélzott korosztály körében szerintem igazán sikeres lehetne.
Borító: Nagyon tetszett. Rajta van minden, ami szerves része a történetnek. A vagányok, Sherlock és a cirkusz is.
Pozitívumok:
  • szerethető szereplők
  • okos húzások
  • alapvetően remek történet és alapötlet
Negatívumok:
  • sokszor nem követi hűen az eredeti Conan Doyle irományokat
Ajánlom, ha:
  • 10-15 éves kor között vagy
  • szereted a krimit
  • olvastál/néztél már Sherlockot

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése