Ariana dla WS | Blogger | X X

2018. február 11., vasárnap

Huntley Fitzpatrick: My Life Next Door – Életem a szomszédban - #énésakönyv

Garrették megtestesítenek mindent, ami Reedékre nem jellemző. Hangosak, rendetlenek, szeretetteljesek. Samantha Reed a magasleséből minden nap azt kívánja, bárcsak egy lenne közülük… egészen addig, amíg egy nyári éjjel Jase Garrett fel nem mászik mellé és meg nem változtat mindent. 
Miközben ők ketten szenvedélyesen egymásba szeretnek az első szerelem minden ügyetlenségén és nagyszerűségén át botladozva, Jase családja befogadja Samanthat még ha ő titkolja is Jase-t a saját családja előtt. Ekkor valami elképzelhetetlen történik, és Samantha lába alól kicsúszik a talaj. Hirtelen egy lehetetlen döntés elé állítja a sors. Melyik tökéletes család fogja megmenteni őt? Vagy talán itt az ideje, hogy saját magát mentse meg? 
Egy magával ragadó első könyv családról, barátságról, első szerelemről, és arról, hogyan légy hű az egyik emberhez, akit szeretsz anélkül, hogy elárulnád a másikat.
Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 416

Én és a könyv:
Óriási lelkesedéssel indultam neki a kötet olvasásának. Bolyongtam a könyvtárban a sok Könyvmolyképzős fantasy között - teljesen értelmetlenül, ugyanis tudtam, hogy nyálas romantikusra vágyom. Aztán annyira elhúzódott az olvasás, hogy még a kölcsönzési időt is meg kellett hosszabbítanom. Szomorúan kezd bennem érni a gondolat, miszerint talán kinőttem a vörös pötyös könyvekből.
Egyébként a történettel semmi baj nem volt, aranyos volt az első szerelmi élmény, a szereplők közül mindenki hatalmas jellemfejlődésen ment keresztül, ráadásul a négyszáztizenhat oldal ellenére sem volt vontatott a sztori. Viszont ha kissé értelmesnek érzitek magatokat, kedves követőim, inkább a fiatalabb korosztály kezdjen bele a könyvbe. Fiatal felnőtteknek talán már túl gyerekes, pedig tizenhét éves kamaszokról van szó.
Samantha helyzetével, úgy érzem, elég sok tini tud együtt érezni. Megvan mindene, mégis semmije sincs. A legjobb barátnőjével teljes mértékben különböznek, az édesanyjával finoman szólva nem állnak túlságosan közel egymáshoz, ráadásul egy fura pasi is épp be próbál furakodni az életükbe. Ott van neki viszont a Garrett család, akiket titokban nap mint nap figyel a szomszédból. Hangosak, zajosak és nagyon, de nagyon sokan vannak! Komolyan, elég nagy erőfeszítés kellett hozzá, hogy eleinte megjegyezzem ki kicsoda. 
Sam megismerkedik valamennyiükkel, van köztük kisebb-nagyobb, de egytől egyig mindegyik családtag szerethető. Jase különösen, hiszen ő testesíti meg főszereplőnk első igazi szerelmét. Ez egyébként iszonyú aranyos a történetben, ahogy bénáznak, de mégis felnőtt módjára törődnek egymással a nehéz időkben is. Harry, George és Patsy imádnivalóak, Alice néha idegesítő, ennek ellenére tiszteletreméltó, Joelből pedig szerettem volna még egy kicsit többet.
Samanthanak viszont szenátor az anyukája, aki egyértelműen semmivel nem törődik a porszívózáson és az új "segédjén", Clayen kívül. Clay... undorodom az ilyen emberektől, akik szerint oda kell jópofizni, ahová az érdek diktálja. Szörnyű volt. 
A másik ilyen ellenszenves karakter számomra Nan, hiszen könyörgöm, egy irigy pulyka, aki azért nem bír már többé Sam barátja lenni, mert ő "mindent megkap". Ezt hívják barátságnak? Hihetetlen, hogy nekem még Tim volt unszimpatikus az elején. Persze, ő se volt kutya, de mint mondtam, ebben a történetben szinte mindenki óriás jellemfejlődésen ment keresztül.
És akkor most vagyok bajban az értékeléssel, hiszen mondják, hogy az emlékek megszépülnek. Nos, amennyire nem haladtam az olvasásával, végül csak megszerettem a kötetet, bár hibái azért vannak. Nem tetszett, hogy a végén kicsit minden a levegőben maradt. Több mint négyszáz oldalon keresztül megismerkedhettünk a szereplőkkel, felhívták a figyelmünket mindenre Reed szenátor politikai munkásságával kapcsolatban, valamint figyelemmel kísérhettük, ahogy Sam és Jase óvszert vásárol. Ez mind szuper, csakhogy a végén magát a feszültségkeltést-megtörténést-levezetést meg belesűrítette a szerző úgy nagyjából ötven oldalba. 
Ebből következik az, hogy nem tudjuk Tracy (Sam húga) hogy reagált a történtekre, Garették képesek voltak-e kifizetni mindent, Jase elmehet-e főiskolára, valamint hogyan viseli Samantha a költözést, mennyiben változott meg Gracie viselkedése a lányaival szemben.
Nekem borzasztó befejezetlen volt az egész, ezért utána is néztem a második résznek, de mindhiába, úgy emlékszem az talán Alice szerelmi életéről szól. (Magyarul még nem jelent meg.)
Mindezek mellett lehet, hogy én vagyok szőrösszívű, de én úgy gondolom, Clay és Reed szenátor sokkal nagyobb büntetést érdemelt volna. Majdnem elvették egy ártatlan ember életét, kissé kevésnek éreztem azt, amivel megúszták, főleg azért, mert utána elég egyértelmű volt, hogy egyik sem változott meg igazán a történtek hatására sem. Viszont ha ez tudatos volt, akkor plusz pont az események alakulásának valódiságáért. Sajnos ilyen az élet.
Borító: igazán illett a történethez. Aranyos volt.
Pozitívumok: 
  • kellemes, könnyed olvasmány
  • szerethető szereplők (kivétel persze mindig van)
Negatívumok:
  • befejezetlenség
  • erkölcsileg nem álltak helyre a dolgok
Ajánlom, ha:
  • gördülékeny történetre vágysz
  • még az első szerelem időszakában jársz
  • szereted a vörös pöttyös könyveket

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése