Ariana dla WS | Blogger | X X

2017. október 26., csütörtök

Mindee Arnett: The ​Nightmare Affair – A Rémálom-ügy - #énésakönyv

Behunytam ​a szemem, beszívtam a levegőt, és az ujjaimat a homlokára tettem.

A tizenhat éves Porka Evergím késő éjjel betör egy házba, de nem azért, mintha bűnöző volna. Nem: Porka egy Rémálom. 
Szó szerint.

Nem elég baj, hogy ő az egyetlen Rémálom az Akkordél Akadémián, a mágusfélék bentlakásos iskolájában, és kénytelen hírhedt anyja árnyékában élni, de mikor betör Eli Bookerék házába, még minden sokkal bonyolultabbá válik. Eli nagyon jóképű, ezért a mellkására ülni és az álmaiba hatolni már nem is lehetne kínosabb. 
Pedig az lesz.

Eli egy gyilkosságról álmodik. A helyszín az Akkordél. 
És végül az álom valóra válik. Porkának most már követnie kell a nyomokat – részint Eli álmain belül, részint odakint –, hogy megállítsa a gyilkost, mielőtt további embereket ölne meg. És mielőtt az illető rájönne, miben sántikál Porka, és kiválasztaná soron következő áldozatául…

„Az Akkordél Akadémián egyszerre csodás és furcsa a Rémálmok, szirének, varázslók és démonok világa, mégis annyira emberi és pontos, hogy azt érezheted: ha eleget sétálsz odakint, véletlenül odajutsz. A Rémálom-ügy szeszélyes és vad.” 
– Kendare Blake, a Vérbe öltözött Anna díjnyertes szerzője
Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 340

Én és a könyv:
Összességében szerintem ez egy jó kis történet volt, mégis nagyon nehezen haladtam vele. Talán ez azért lehetett, mert több olyan rész is volt benne, amikor nem történt a gyilkossággal kapcsolatban semmi. Még ha nyomozgattak is, akkor sem jutottak előrébb, nekem pedig elég jó érzékem van ahhoz, hogy már az elején megállapítom ki lehet a tettes, még akkor is, ha pontosan nem is tudom mi történt. Ez sajnos most is így volt, ezért már csak a végét vártam, hogy kiderüljön, hogyan esett. 
Porka borzasztó naiv volt, bár azért érthető is, hogy az ember nem feltétlen számít a közvetlen közelében gyilkosokra. Lance és Katarina is borzasztó idegesítő volt, bár egyiküket sem utáltam annyira, mint Pault. Persze, várható, hogyha van egy ilyen szexi, tökéletes főszereplő pasi, mint Eli, akkor a lány másik udvarlóját csak utálni lehet. 
Bármennyire is szerettem Elijah-t, néha hajam téptem volna legszívesebben, hogy "hahó, csinálj már valamit!". Kiforratlan volt számomra kicsit ez a szerelmi szál, hiszem Eli elég sokáig csak Katarinát látta az álmaiban, össze is jöttek, néha-néha megkérdezte Porkától, hogy hogy van, aztán meg egyszer csak valami koppan, és SPOILER! SPOILER! SPOILER! megcsókolja Porkát, illetve szakít is az addigi szívszerelmével SPOILER VÉGE! SPOILER VÉGE! SPOILER VÉGE! 
Porka anyjáról viszont egész végig nem tudtam, hogy mit gondoljak, én ugyanis - bármilyen gonoszan hangzik - elítélem az ilyen anyát, akinek ennyit számít a gyermeke, ráadásul gyanúsnak is állították be, úgyhogy nehezen volt eldönthető, hogy a jók vagy a rosszak közé tartozik. Aztán nekem túl hirtelen volt a végén lévő anya-lánya összeborulás is. Ha olvastad a könyvet, akkor szerintem tökéletesen érthető, hogy miért.
Borító: utáltam. Egyáltalán nem is KMK-s stílusú, ráadásul azt sugallja, mintha legalább is nyolc éveseknek készült volna a kötet.
Pozitívumok: 
  • különleges mágusfajták
  • szerethető főszereplők
Negatívumok:
  • kiforratlan szálak
  • bizonyos mértékű kiszámíthatóság
Ajánlom, ha:
  • szereted a könnyű krimiket
  • vörös pöttyös rajongó vagy
  • érdekel a természetfeletti képességgel rendelkezők világa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése